Тіньовий флот російських танкерів вже активно виливає нафту в океан, і Захід не звертає на це уваги, повідомляє видання Politico.
Старі судна без страховки із незрозумілою схемою власників є екологічною бомбою для світу.
Російський тіньовий флот танкерів завдає шкоди світовому океану через витоки нафти. За інформацією Politico, Захід насправді не звертає достатньої уваги на негативний вплив цих дій на навколишнє середовище.
Спільне розслідування, проведене Politico у співпраці з некомерційною журналістською організацією SourceMaterial, виявило щонайменше дев'ять випадків, коли судна тіньового флоту Росії залишали за собою сліди нафтових забруднень, починаючи з 2021 року. Міністр закордонних справ Швеції, Марія Мальмер Стенергард, повідомила представникам ЗМІ, що російські судна являють собою "серйозну загрозу" для морської екосистеми, і ці випадки підтверджують її слова.
"Мало того, що ці судна старі та здебільшого нерегульовані, вони часто не застраховані, а це означає, що в разі витоку чи більш серйозного розливу [нафти] уряду буде важко притягнути їх до відповідальності", - зазначають автори публікації
Фахівці впевнені, що це лише справа часу, коли один із цих суден зазнає аварії, що призведе до серйозних екологічних і економічних наслідків.
Ризики, пов’язані з діяльністю тіньового флоту, мають глобальний характер. Дослідження маршрутів цих суден виявляє, що вони переміщуються уздовж західного узбережжя США, часто проходять через Середземне море, Ла-Манш та обминають китайське узбережжя. Ця проблема є надзвичайно актуальною для Європи, адже, згідно з оцінками фахівців, масштабна аварія за участю такого судна – лише питання часу, оскільки саме через європейські води проходить основний шлях тіньового флоту.
Супутникові знімки демонструють, що малі інциденти вже відбуваються в різних куточках планети, залишаючись практично непомітними для місцевих адміністрацій.
Розслідування журналістів показало, що навіть європейські уряди не надто прагнуть якось протистояти цій проблемі. Тут показовим є випадок, який стався у березні із танкером Innova, який вийшов з Мурманська і розлив нафту 23-кілометрову пляму нафти за 100 кілометрів від узбережжя Шотландії. Однак судно не було затримане владою Великої Британії.
Представник Агентства морської та берегової охорони повідомив журналістам, що не виявив "адекватних доказів порушення", навіть попри те, що існує обов'язок перевіряти видимі плями, коли це можливо.
"Дії завжди будуть оцінюватися за наявності свідчень можливого негативного впливу на навколишнє середовище або суспільство, проте в даному випадку таких доказів не було," – зазначив представник.
Врешті-решт, танкер без проблем прибув до порту Вадінар в Індії. У липні компанія Innova змінила свою назву, а також її керівництво та власника.
Innova -- далеко не єдине судно, яке буквально залишило за собою сліди забруднення. 18 лютого супутники помітили ще одну пляму довжиною 47 кілометрів біля узбережжя Італії, яка збігається з координатами іншого танкера тіньового флоту Aruna Gulcay. Так само італійська берегова охорона не проводила огляд судна. Натомість речник італійського морського агентства заявив, що зв'язався з найближчими кораблями для отримання інформації про розлив.
У цьому контексті європейські політики, які мають чітку позицію, наполегливо виступають за швидке введення санкцій проти певних суден, що належать до тіньового флоту Росії.
Як повідомляв УНІАН, для транспортування своєї нафти Росія організувала "тіньовий флот" з застарілих танкерів, частина з яких була придбана через заплутані схеми. Financial Times розкрила, яким чином Росія здійснює закупівлі цих суден. Через використання складних механізмів придбання, виявити кінцевого власника виявляється надзвичайно складно.
Також ми розповідали, що Чехія витратила на нафту і газ із РФ у 5 разів більше, ніж на допомогу Україні. Чеська промисловість отримує вигоду з лазівки в російських нафтових санкціях.