У Федерації роботодавців висловили думку про абсурдність тарифів Укрзалізниці.


Приведення тарифів у відповідність до єдиного рівня з боку Укрзалізниці суперечить основам здорової ринкової економіки, підкреслили в федерації.

Перевезення залізницею руди коштує набагато дешевше, ніж перевезення зерна. Тому тарифи Укрзалізниці на їх перевезення мають бути різними. Про це заявив генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України (ФРТУ) Володимир Гусак, повідомляє Інтерфакс-Україна у вівторок, 17 вересня.

"В Україні існує транспортний податок, який платять власники машин. А тепер уявіть, що завтра цей податок доведеться платити усім, у тому числі тим, у кого машини немає. Напевно, вони були б здивовані і сердиті, якби так сталося. Власне, саме так почуваються перевізники руди - коли їм пропонують платити тариф такий же, як зерновикам", - заявив Гусак.

На його думку, вирівнювання тарифів, запроваджене Укрзалізницею, є нелогічним і суперечить основним засадам здорової ринкової економіки, яка ґрунтується на принципі: плати за те, що використовуєш. Відзначається, що експортери руди не потребують навіть десятої частини інфраструктури, необхідної аграріям для транспортування, а витрати пального УЗ на перевезення тонни руди є значно нижчими, ніж середні витрати на тонну зерна.

Володимир Гусак зазначив, що сільгоспвиробники використовують для транспортування зерна так звані комбіновані потяги. Спочатку невеликий локомотив перевозить кілька вагонів зі станцій завантаження до збірних платформ, а потім ці вагони групуються і відправляються до сортувальної станції. На цій станції поїзд переформовується, і нова група вагонів вирушає до наступної сортувальної станції.

"До моменту прибуття на фінальну станцію вагон може бути підключений до кількох локомотивів і поїздів, у процесі беруть участь численні спеціалісти, локомотиви та інфраструктурні елементи. Натомість, щоб завантажити руду, поїзду достатньо просто доїхати до станції комбінату, приєднатися до магістрального локомотива і вже готового маршрутного поїзда, що сформований комбінатом, та вирушити безпосередньо до визначеної станції," - зазначив він.

Він підкреслив, що для перевезення 10 млн т руди в маршрутах у порівнянні з 10 млн т зерна у збірних потягах, Укрзалізниця використовує у 22 рази менше залізничних станцій, в п'ять разів менше залізничних колій.

"У зв'язку з цим виникає природне запитання: чому компанії, що займаються перевезенням руди, повинні сплачувати за послуги, якими вони не користуються? Яка причина фінансування малоефективних станцій, які використовуються лише для сезонного завантаження зерна, і то не завжди?" – зазначив експерт.

Він нагадав, що Україна прагне отримати членство в ЄС. Але для цього необхідно виконувати його норми та закони.

"Рівність для всіх" - це рудимент минулого, від якого ми намагаємося позбутися. Керівництву УЗ варто ще раз оцінити, які вантажі справді є "збитковими". Не слід маніпулювати цифрами, особливо коли помилки в таких маніпуляціях очевидні на перший погляд", - підсумував Гусак.

Не так давно Федерація роботодавців транспорту України направила звернення до прем'єр-міністра Дениса Шмигаля стосовно тарифів Укрзалізниці. Вони впевнені, що шляхом оптимізації витрат УЗ можливо знизити вантажні тарифи на 20% у порівнянні з поточними показниками.

Нагадаємо, в Укрзалізниці заявили, що заробили за півроку понад 3 млрд гривень, але вже в липні та в серпні компанія зіткнулася зі збитками у межах 600-700 млн гривень за місяць.

Related posts