Terra Invicta: Шляхи до перемоги над прибульцями та повернення Криму з російських рук.


Комп'ютерна гра Terra Invicta являє собою глобальну стратегію, що переносить гравців у світ, де сучасне людство стикається з інопланетними цивілізаціями, які прибули на Землю. Однією з її особливостей є те, що фантастичні події розгортаються на фоні реальних міжнародних конфліктів, роблячи ігровий процес надзвичайно складним і багатогранним.

Що відбудеться, якщо на нашу планету прибудуть інопланетяни з незрозумілими, але явно ворожими намірами? Це питання стало основою для численних науково-фантастичних романів та численних комп'ютерних ігор. Проте глобальна стратегія Terra Invicta, яка з'явилася на платформі Steam у 2022 році і досі перебуває в стадії раннього доступу, безумовно заслуговує на звання одного з найзначніших культурних творів, присвячених цій темі.

Річ у тім, що, на відміну від більшості подібних сюжетів, інопланетяни прилітають не в умовному майбутньому, де всі нації об'єдналися в єдиний світовий уряд і не змальовується ситуація, коли урядові війська вже знищені лазерами інопланетян.

Просто осінь нашого реального 2022 року. Росія вдерлася в Україну, США гризуться з Китаєм, Ізраїль на межі війни з Іраном. І тут із космосу прилітає малозрозумілий, але явно інопланетний зонд і врізається в Землю десь у пустелі. Як на це мають реагувати люди? Саме про це і йдеться у Terra Invicta.

Сторонами, за які можна у ній грати, є не держави й не організації, а інтернаціональні групи людей, об'єднані спільним поглядом на те, що робити далі. Зрозуміло, що треба якомога більше дізнатися про прибульців і для перемоги свого рішення взяти владу на всій планеті у власні руки. Але мета у цього всього може бути дуже різною.

Хтось вважає, що треба примусити прибульців поважати нас за допомогою збройного опору, інші -- що треба шукати способу порозумітися з ними. А хтось вважає, що боротьба даремна або взагалі мріє прислужувати чужинцям, бо ми самі не здатні подолати власні проблеми.

Гравцеві потрібно буде залучати агентів різного роду (дипломатів, науковців, шпигунів, журналістів) для просування своїх концепцій серед населення різних держав, контролюючи їхні уряди та змінюючи політику таким чином, щоб вона краще відповідала інтересам фракції.

Так чи інакше, Земля повинна залишитися незламною. Саме так звучить переклад назви гри з латинської мови.

Окремої уваги заслуговують інопланетні істоти. У грі Terra Invicta вони не здійснюють масових вторгнень, не атакують міста з повітря і не виголошують декларацій про свої наміри. На початковому етапі гравець лише спостерігає за їхніми космічними кораблями, які періодично падають на нашу планету.

Після цього починаються випадки викрадення людей з метою дослідження, з'являється інопланетна флора в різних куточках Землі, а також спостерігається дивна поведінка світових лідерів. Прибульці діють виважено і обережно. Згодом стає очевидно, що їхні космічні судна вільно мандрують по Сонячній системі, а ще пізніше виявляється, що за орбітою Нептуна у них є база, і, можливо, навіть декілька. Загалом, зрозуміло, що чекати на вирішення ситуації, залишаючись на Землі, можна, проте доцільніше самим освоїти міжпланетні подорожі й поставити незваним відвідувачам ключові запитання подалі від нашої планети.

Гра заохочує фракції активно займатися розробкою інноваційних технологій, зводити бази на орбітах або на поверхнях планет і супутників, а в кінцевому підсумку – формувати флоти військових суден. Це є унікальним випадком, коли детально ілюструється еволюція від сучасного етапу освоєння космосу до майбутнього, де людські поселення розташовані по всій Сонячній системі.

Усі ці технології цілком реальні. Вони або вже описані в наукових статтях на концептуальному рівні, або їх прототипи активно розробляються в лабораторіях. Це саме ті методи, які інженери планують використовувати для забезпечення повноцінного освоєння космосу людством в майбутньому. Сподіваємося, що для втілення цих ідей не знадобиться втручання ззовні.

Terra Invicta — це стратегічна гра світового масштабу, в якій гравець взаємодіє з детально змодельованою планетою, що включає континенти та країни, а також спрощену версію Сонячної системи. Ця обстановка слугує платформою для вирішення як внутрішніх конфліктів між людьми, так і масштабних протистоянь з позаземними цивілізаціями.

У цьому контексті Terra Invicta значно відрізняється від більшості сучасних ігор, які намагаються уникати гострих політичних тем, щоб не втратити свою аудиторію. Однак творці цієї гри використали жанр, щоб відобразити реалії такими, якими вони є. У грі Крим представлений як окупована територія Росії, а на сході України розташовані війська російської армії. Тайвань виступає як незалежна державність від Китаю, а північний схід Кіпру позначений як частина Туреччини.

Ця гра має ще одну захоплюючу особливість. Гравець може вибрати фракцію, яка здатна безперешкодно втрутитися в будь-який міжнародний конфлікт, захоплюючи контроль над однією чи навіть усіма сторонами протистояння, і вирішити ситуацію відповідно до власних намірів.

Отже, вигнати російські війська з України, створивши власну потужну й сучасну армію, або ж просто відправивши їх назад за кордон за наказом з Кремля, цілком можливо. Головне, щоб це відповідало внутрішньоігровій логіці та стратегії вибраної фракції, оскільки для кожної з них ці цілі є унікальними.

Не можна стверджувати, що всі ці території та армії існують лише для естетичних цілей. Адже саме ті держави, що знаходяться під контролем у грі, є ключовими джерелами таких критично важливих ресурсів у боротьбі з інопланетними загрозами, як фінансування та наукові дослідження. Таким чином, розширення меж важливих активів шляхом військового вторгнення на території прихильників капітуляції перед інопланетянами є цілком прийнятним способом боротьби за глобальне панування на Землі та в усьому Сонячному системі.

Загалом, у Terra Invicta ігровий процес має свої унікальні характеристики, зумовлені жанровою специфікою. Це не гра, де домінують ефектні 3D-моделі, вражаюча графіка чи динамічні спецефекти. Натомість, тут переважають таблиці, числові дані та різноманітні механіки. Наприклад, процес закупівлі агентами фракцій від різних компаній та організацій може суттєво вплинути на глобальну ситуацію, іноді в абсолютно несподіваних формах.

Terra Invicta — це зовсім не той тип гри, який вимагає від гравця блискавичної реакції чи вмілого натискання кнопок. У цій грі ви можете витратити цілу півгодини, обмірковуючи зміну лише одного рядка на екрані, заповненому загадковими цифрами.

Гра має достатньо високий поріг входження, вона справді складна і, як заявляють самі розробники, для того, аби як слід її відчути, треба пограти хоча б 100 годин реального часу. Проте саме у цьому і полягає головна родзинка Terra Invicta. Вона показує конфлікт з інопланетянами дійсно глобальним, дає відчути, що необхідні для перемоги ресурси стікаються по краплині з усього світу, а кожна незначна, на перший погляд, країна чи людина може стати тим елементом, який зробить Землю непереможною.

Related posts