У бюджеті на наступний рік Росія виділила приблизно 1,5 мільярда доларів на державну пропаганду.


Щотижневі витрати на державну пропаганду для російського бюджету становитимуть 2,6 мільярда рублів. Це вважається новим історичним досягненням.

У проекті державного бюджету Російської Федерації на 2025 рік передбачено виділення 137,2 мільярда рублів (еквівалент 1,42 мільярда доларів) на державну пропаганду. Як повідомляє The Moscow Times, це стало відомо з пояснювальної записки до законопроекту, опублікованої у базі даних Держдуми РФ. Згідно з інформацією медіа, ці витрати стали "новим історичним рекордом".

Порівняно з 2024 роком витрати за статтею засоби масової інформації збільшаться на 15,9 млрд руб, або 13%, а їх загальний обсяг перевищить річні бюджети середніх російських регіонів (наприклад, 135 млрд рублів у Калінінградській області, 110 млрд рублів у Пермському краї).

В середньому витрати на державну пропаганду становитимуть 11,4 млрд рублів щомісяця, що дорівнює приблизно 2,6 млрд рублів на тиждень.

Основними бенефіціарами державного фінансування залишаються державні телеканали. Наприклад, фінансування "ТВ-Новости", яка є управлінською структурою Russia Today, у 2025 році становитиме 31,1 мільярда рублів, що на 9% більше порівняно з 2024 роком. Витрати на холдинг ВДТРК також збільшаться на 4% і досягнуть 22,4 мільярда рублів.

"Первый канал", який від початку повномасштабної війни втратив майже чверть аудиторії, отримає субсидію на 6 млрд рублів для наповнення телеефіру.

На 17%, до 10,9 млрд рублів, уряд збільшить фінансування "Россия Сегодня" під керівництвом Дмитра Кисельова. Витрати на агентство ТАСС зростуть на 26% -- до 4,8 млрд. рублів.

Ще 18,6 млрд рублів (на 1 млрд рублів більше, ніж цьогоріч) закладено в бюджеті для "Першого каналу", НТВ, ВДТРК, Суспільного телебачення Росії та каналу "Карусель" для оплати трансляцій у "глибинці" (у населених пунктах із населенням до 100 тисяч осіб).

7 мільярдів рублів з державного бюджету Російської Федерації буде виділено на створення системи державної пропаганди в анексованих територіях України.

Окремою статтею на 8,4 млрд рублів у бюджеті заклали видатки на медійні проєкти адміністрації президента РФ. Йдеться про організацію "інформаційно-роз'яснювального супроводу" ініціатив Володимира Путіна в інтернеті.

За оцінками Moscow Times, з початку великої війни, в період 2022-2024 років, російська влада інвестувала більше 350 мільярдів рублів у державні ЗМІ.

Проте, незважаючи на значні фінансові вливання, державні телевізійні канали швидко втрачають своїх глядачів, зазначає видання. Найбільші втрати зазнав "Первый канал", чия аудиторія скоротилася на 22% за рік і майже на третину в порівнянні з літом 2022 року. "Россия 1" втратила 15% глядачів за той же період, але все ще залишається найпопулярнішим каналом у Росії, займаючи 14,6% телевізійної аудиторії. Телеканал НТВ, що належить холдингу "Газпром медиа", зміг збільшити свою частку з 7,9% до 8,7%.

Нагадуємо, що в проєкті бюджету Росії на 2025 рік уряд виділив більше 66 мільярдів рублів (приблизно 704 мільйонів доларів) на програми, спрямовані на "патріотичне виховання" дітей і підлітків. Це на 25 мільярдів рублів більше, ніж було заплановано на початковому етапі, що в півтора раза перевищує початкові оцінки.

Раніше російські ЗМІ писали, що у 2023 році російський пропагандистський канал RT витратив 27,5 млрд рублів із бюджету РФ, що стало рекордом за весь час його роботи. За 10 років бюджетні витрати RT збільшилися більш ніж удвічі.

Related posts