Представили анімаційний відео, що демонструє процес розробки стратегії розвитку місцевих громад. Ось чому це є важливим аспектом.
Для українських громад була представлена унікальна покрокова відеоінструкція, що демонструє процес розробки стратегії розвитку громади. У цьому відео доступно пояснюються ключові етапи створення важливого документа та його значення для громади. Анімаційний матеріал був створений у партнерстві з Благодійним фондом "МХП-Громаді", який уже дев'ять років працює над розвитком і відновленням регіонів, та медіа-платформою ШоТам.
Стратегія є основним документом громади, в якому окреслюються ключові завдання та цілі її розвитку на конкретний період. Процес її розробки є складним, але вкрай важливим, адже він створює умови для досягнення довгострокових цілей. Завдяки стратегічному плануванню громада здатна забезпечити стабільний розвиток на багато років уперед, враховуючи як актуальні потреби, так і майбутні можливості. Наявність стратегії спрощує ухвалення рішень, сприяє ефективному використанню бюджетних коштів і залучає до громади талановитих, амбітних та креативних людей.
"Спільно розроблена стратегія високої якості об'єднує різні соціальні групи – владу, мешканців, підприємців та медіа – навколо спільних цінностей, що сприяє формуванню комфортної громади для життя. Вона створює неповторний імідж громади, що вирізняється серед інших в регіоні та країні, роблячи її зрозумілою для донорів і привабливою для залучення інвестицій та грантового фінансування", – підкреслила голова Ради розвитку громад БФ "МХП - Громаді" Тетяна Волочай.
За її словами наразі Фонд допомагає у оновленні стратегій двом громадам - Миронівській та Канівській. У межах співпраці до процесу залучили експертів - Олександру та Віталія Гліжинських, які мають великий досвід у подібних проєктах не тільки в Україні, а й за кордоном. Разом із представниками громад експерти та представники Фонду проходять усі етапи оновлення документа: від громадських обговорень та створення "дерева цілей" до публічних обговорень та затвердження на сесії міських рад.
"Документ стратегії має бути максимально простий, написаний людською мовою. Якщо ми хочемо, щоб стратегія включала громадян, потенційних колег, підприємців, вона має бути глибока, але написана максимально просто. Тоді вона працює на розвиток всього населеного пункту. Стратегія - живий документ і ми можемо в нього вносити зміни. Але лише, коли зовнішні фактори настільки важливі, що ми не можемо їх проігнорувати", - зазначила експертка, співзасновниця ВІ "Активна Громада" Олександра Гліжинських.
Ця ініціатива спонукала фахівців БФ "МХП - Громаді" створити відеоінструкцію, що стане універсальним ресурсом для інших спільнот у процесі формування ефективної стратегії розвитку. Розробка цього документа займає приблизно шість місяців і включає кілька етапів.
Процес розробки стратегії розпочинається з проведення громадських обговорень, у яких беруть участь представники влади, громадських організацій та бізнесу для висловлення своїх поглядів, виявлення проблем і пропозицій щодо їх вирішення. На наступному етапі формуються фокус-групи, до складу яких входять люди різного віку та ветерани, щоб оцінити важливість піднятих питань. Третій етап передбачає взаємодію з відповідними департаментами, де створюється стратегічний комітет та розробляється "дерево цілей". Після цього робоча група формулює єдину концепцію стратегії, враховуючи всі виявлені проблеми та можливості. Потім документ підлягає публічному обговоренню, що дає можливість мешканцям ознайомитися з ним і внести свої пропозиції. На завершальному етапі фіналізована стратегія виноситься на сесію місцевої ради для голосування та затвердження депутатами.
У межах співпраці з Фондом "МХП - Громаді" Канівська та Миронівська громади вже пройшли перші чотири етапи, під час яких визначили свої сильні сторони. Для Канівської громади - це туристичні локації та природа, а для Миронівської - природні ресурси, зокрема радонові ванни, які дають перспективи розвитку медицини. Наразі тривають публічні обговорення, після яких місцеві депутати голосуватимуть за затвердження стратегії.
"Актуалізація стратегій є надзвичайно важливою в даний момент, оскільки після перемоги донори та іноземні інвестори будуть більш схильні вкладати кошти в громади з чітким і зрозумілим баченням майбутнього. Це наша обов'язок перед військовими: поки вони борються за наше право на життя, ми повинні працювати над його покращенням, готуючи громади до їх повернення, забезпечуючи інклюзивність та інші важливі аспекти. Тому це питання, яке не можна відкладати на потім," - зазначила Тетяна Волочай.